Generelle vilkår og personvern. transport og leveringsvilkår
Personvern og behandling av personopplysninger
Behandlingsansvarlig og kontaktinformasjon
Ditt personvern er viktig for oss, og vi registrerer og verner om dine opplysninger på en sikker måte. Polhus AS behandler personopplysningene i samsvar med gjeldende lover og regler i EUs personvernforordning (eng. General Data Protection Regulation, GDPR), personopplysingsloven og annen relevant lovgivning.
Polhus AS, org.nr. 919 133 961, e-post: [email protected], er behandlingsansvarlig for de personopplysningene du gir Polhus AS. Du kan også kontakte Anton Troedson ([email protected]), som har i oppgave å passe på at personopplysninger behandles på korrekt og riktig måte i Polhus AS.
Informasjon om behandlingene av personopplysninger
Under finner du informasjon om for hvilke formål vi bruker opplysninger om deg, hvilke opplysninger vi bruker, og hva det rettslige grunnlaget for bruken er.
Vi bruker personopplysninger om deg for å gi deg tilbud, levere din bestilling og for øvrig administrere og oppfylle avtaleforholdet med deg, Personopplysningene vi behandler, er typisk navn, fødselsdato, betalingsinformasjon, adresse, telefonnummer og annen kontaktinformasjon i tillegg til opplysninger om tilbudet til deg eller din bestilling. Det rettslige grunnlaget for denne behandlingen er oppfyllelse av avtalen med deg eller gjennomføring av tiltak på din anmodning før avtaleinngåelsen (personvernforordningen art. 6 nr. 1 b). Opplysningene lagres så lenge det er nødvendig for å gjennomføre avtalen.
Vi behandler også personopplysninger for kundeservice og ellers når du kontakter oss. Du kan kontakte oss på ulike måter, eksempelvis på e-post, telefon eller chat. Hvilke opplysninger vi bruker, vil variere avhengig av hva du kontakter oss om, men det kan typisk være navn, adresse, IP-adresse, betalingsinformasjon, telefonnummer, e-postadresse og annen kontaktinformasjon i tillegg til opplysninger om tilbudet til deg eller din bestilling. Denne bruken er basert på en interesseavveining, hvor våre berettigede interesser er å kunne yte service til deg og besvare dine henvendelser (personvernforordningen artikkel 6 nr. 1 bokstav f).
Videre bruker vi personopplysninger for markedsføringsformål. Dette omfatter som regel opplysninger om ditt navn, din e-postadresse, ditt telefonnummer og opplysninger om tilbudet til deg eller din bestilling. Markedsføringen er basert på ditt samtykke, og du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke (personvernforordningen artikkel 6 nr. 1 bokstav a).
I noen situasjoner kan det være nødvendig for oss å behandle opplysninger om deg for å fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav, f.eks. i forbindelse med en rettslig tvist, eller for å oppfylle lovpålagte forpliktelser vi har, f.eks. etter regnskapslovgivningen. Det vil variere hvilke opplysninger vi da bruker, men det kan eksempelvis være navn, fødselsdato, adresse, IP-adresse, betalingsinformasjon, telefonnummer, e-postadresse og annen kontaktinformasjon i tillegg til opplysninger om tilbudet til deg eller din bestilling. Det rettslige grunnlaget for behandling som ledd i rettskrav er en interesseavveining, der våre berettigede interesser er å fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav (personvernforordningen artikkel 6 nr. 1 bokstav f). Når vi er lovpålagt å behandle opplysningene, er den aktuelle lovgivningen grunnlaget for å behandle opplysningene (artikkel 6 nr. 1 bokstav c).
Personopplysningene lagres bare så lenge som er nødvendig for å oppfylle de ulike formålene angitt over. Opplysninger som er nødvendige for regnskapsformål, lagres i 7 år.
Deling av opplysninger
For å administrere eller gjennomføre tilbud til deg eller din bestilling kan det hende vi må samkjøre dine opplysninger med andre registre og overlevere dem til andre selskap innen Polhus AS og til våre samarbeidspartnere. Ved bestilling av en vare som sendes direkte fra en tredjepart, kommer Polhus sende over de opplysninger som behøves til de berørte parter for å fullføre bestillingen din. Vi deler også personopplysninger med selskaper i konserngruppen vår; vi deler personopplysninger med Garden & House BidCo GmbH for markedsføringsformål, og med Polhus AB for ordrehåndtering.
Vi vil også dele data med andre selskaper dersom det er nødvendig for å gjennomføre kommersielle transaksjoner, slik som fusjoner, samt med offentlige myndigheter o.l. når vi er lovpålagt å gjøre det.
Ingen opplysninger kommer til å bli solgt videre til tredjeparter.
Dine rettigheter
Du har visse rettigheter knyttet til personopplysninger som gjelder deg. Merk at det kan gjelde vilkår for og unntak fra disse rettighetene. Noen sentrale rettigheter er:
Å få informasjon om og innsyn i personopplysninger som behandles om deg
Å få rettet eller slettet ufullstendige, feilaktige eller irrelevante opplysninger om deg
Å motsette deg eller be om at vi begrenser behandlingen av opplysninger om deg
Dersom behandlingen er basert på ditt samtykke, kan du når som helst trekke ditt samtykke.
For å utøve dine rettigheter kan du sende en forespørsel til Polhus AS ved å benytte kontaktinformasjonen angitt over.
Du har også rett til å klage på behandlingen av personopplysninger til Datatilsynet. Vi håper likevel du velger å kontakte oss først, se kontaktinformasjonen under punktet "Behandlingsansvarlig og kontaktinformasjon".
Cookies
En cookie (informasjonskapsel) er en liten tekstfil som sendes fra en webserver og som lagres på din datamaskin/enhet. Hovedoppgaven til cookien er å forenkle din bruk av vårt nettsted og dermed forbedre brukeropplevelsen. Polhus bruker også tjenester fra tredjeparter som kan bruke cookies for å forbedre opplevelsen for deg som bruker. Et eksempel på bruk av involvering av tredjeparter er bruken av måleverktøyet Google Analytics.
Du kan velge å ikke akseptere cookies fra tredjeparter gjennom innstillingene i nettleseren din, eller ved å følge noen av disse linkene:
https://www.youronlinechoices.com/nor/dine-valg
http://www.networkadvertising.org/choices
Informasjon om angrerett og personvern i tilknytning til Svea Bank
For kreditt som inngås som fjernavtaler, f.eks. via internett eller som svar på brev, hvor du personlig ikke treffer kredittgiveren, gjelder angrerettloven. Svea har derfor plikt til å oppgi en viss informasjon. Slik informasjon er tilgjengelig under de generelle vilkårene i kontoavtalen. De generelle vilkårene leser du ved å klikke her.
Svea er også pliktig å oppgi informasjon i henhold til personopplysningsloven. Også denne informasjonen finner du under de generelle vilkårene til Svea.
Tilbud
Hvis du har mottatt et tilbud fra oss, er dette gyldig i 14 dager, med mindre annet er oppgitt.
Betaling
Del opp betalingen
Svea Bank tilbyr deg, etter godkjent kredittvurdering som skjer etter at du har fylt ut personopplysningene i kassa, en kontokredittavtale på de vilkårene som framgår av de generelle vilkårene til vedlagt kontoavtale. For å bevilges kontokreditt kreves det at du skriver under avtalen Svea sender deg og sender det til Svea innen 8 dager. Om du ikke gjør det, er kontoavtalen ikke inngått, og du må derfor betale hele beløpet på en gang, i samsvar med den fakturaen Svea sender deg i neste måned. Svea vil også legge til renter på fakturaen (ifølge gjeldende prisliste) for tiden mellom leveransen og fakturaens forfallsdato.
En kontoavtale innebærer at du får en kreditt som du kan bruke til innkjøp fra Sveas tilknyttede leverandører. Hver gang du betaler til Svea, kan du disponere det tilsvarende i kreditt, som du bruker til andre innkjøp i den perioden kontokredittavtalen gjelder. Kredittilbudet gjelder det beløpet som angis i kontoavtalen.
Vi tilbyr følgende delbetalingsvarianter:
– 3 mnd rente og betalingsfritt – etableringsgebyr kr 395, termingebyr kr 35 og 0% rente
– 6 mnd delbetaling – etableringsgebyr kr 195, termingebyr kr 35 og 0% rente
– 12 mnd delbetaling – etableringsgebyr kr 295, termingebyr kr 35 og 4,95% rente
–24 mnd delbetaling – etableringsgebyr kr 395, termingebyr kr 35 og 9,95% rente
Kredittiden velger du ved å krysse av det alternativet som passer deg best. Du forplikter deg til å betale tilbake hele kredittbeløpet innen kredittperioden er omme. Det innebærer at du hver måned må betale minst den summen som framgår av det alternativet du har valgt. Selvfølgelig kan du betale mer eller betale hele kredittbeløpet på en gang uten at dette koster noe ekstra.
Om du vil benytte kontokreditten i kredittiden til andre kjøp vil – for at kreditten skal være sluttbetalt i løpet av den avtalte kredittiden – den laveste månedsinnbetalingen bli høyere. Jo kortere gjenværende kredittid, desto høyere laveste månedsinnbetaling. Om du ønsker å fortsette med den samme laveste månedsinnbetalingen, kan du kontakte Svea på telefon 08 - 735 29 69 og søke om forlenget kredittid. Av datatekniske grunner vil Svea, om du benytter kontokreditten til flere innkjøp, inntil videre fakturere deg separat for du ulike innkjøpene. Selvfølgelig slipper du i så fall å betale mer enn ett administrasjonsgebyr per måned.
Om du ikke spesifikt meddeler det til Svea, vil Svea, for din regning, betale kjøpet ditt hos Polhus.no.
Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 80 for nærmere informasjon. Les mer om de generelle vilkårene her.
Betale med kort
Du registrerer dine kortopplysninger på en sikker side, deretter debiteres beløpet kortet ditt. Hele transaksjonen foregår gjennom en kryptert forbindelse og er svært sikker. Så fort bestillingen din er klar, sender vi varene dine.
Trustlys direkte bankbetalinger
Når du betaler med Trustly direkte betalinger blir du bedt om å velge banken din og logger inn som vanlig. Velg deretter hvilken konto du vil betale fra, og bekreft betalingen med autentiseringsmetoden du foretrekker.
Forskuddsbetaling via faktura
Et fakturaunderlag sendes til din e-postadresse når du har registrert bestillingen din. Du betaler inn pengene akkurat slik du betaler dine andre regninger. Når pengene er på vår konto, sender vi varene dine.
Kontakt oss på [email protected] for mer informasjon.
Forbrukerkjøpsloven og angrerettloven
Vi følger forbrukerkjøpsloven. Angrerettloven gjelder forbrukerkjøp av varer og tjenester dersom avtalen er inngått ved fjernsalg eller salg utenom faste forretningslokaler. Det vil si at angrerettloven som regel gjelder når du handler hos oss via internett.
Angrerett, informasjon og returfrakt
Ved avtale om fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted, kan du gå fra avtalen ved å gi oss melding innen 14 dager etter mottak de opplysninger som kreves etter angrerettloven. Vi sender et angrerettskjema sammen med ordreinformasjonen ved avtaleinngåelsen. Ved utøvelse av angreretten kan du bruke angrerettskjemaet, eller sende oss en forespørsel via e-post til [email protected].
Ved utøvelse av angreretten ved kjøp av tjenester må du fremdeles betale for den delen av tjenesten som faktisk er levert. Slik beløp skal stå i rimelig forhold til omfanget av den tjenesten som allerede er levert sammenlignet med avtalens fulle oppfyllelse.
Ved utøvelse av angreretten ved kjøp av varer må du selv betale eventuell returfrakt. Dette gjelder ikke varer som er tilknyttet en finansiell tjeneste. I den grad din håndtering av varen ikke har vært nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, kan vi kreve erstatning for eventuell verdireduksjon.
Leveringsvilkår
Levering inkluderer transport og lossing. Polhus tilbyr fri frakt ved kjøp over kr. 2.990,- til postnummer under 7800. Ved bestillinger under kr. 2.990,- til postnummer under 7800 tilkommer det en fraktkostnad på kr. 299,-.
Alle leveranser til destinasjoner over postnummer 7800 har en fraktpris på kr. 3.000,-
Ved levering til øyer uten fast veiforbindelse tilkommer det en ytterligere fraktkostnad. Dere vil få beskjed om den ekstra kostnaden når dere har gjort en bestilling. Dere kan også kontakte kundeservice om dere ønsker at vi undersøker hva fraktkostnaden kommer til å bli ved levering til et sted uten fast veiforbindelse før dere bestiller.
Om produktet som ønskes er en lagervare er det en forventet levering innen 7-15 arbeidsdager som gjelder fra bestillingen er registrert. Om produktet som ønskes er en bestillingsvare er det leveringstiden som står under produktet som normalt gjelder. Kontakt gjerne vår kundeservice om dere ønsker nærmere informasjon om produksjonstid og leveringstid av produktet. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss all erstatning til kunden når det gjelder eventuelle leveringsforsinkelser.
Som kunde er det ditt ansvar at veien til din leveringsadresse er åpen for tunge kjøretøy. Ved å bekrefte bestillingen din garanterer dere som kunde at nødvendig tillatelse for veilag eller vegeier er innhentet, at veien er framkommelig, og at veien tåler og tillater transporten som leveransen innebærer.
Våre biler kjører så nære din leveringsadresse som mulig, og setter av din bestilling der. Vi tilbyr ikke innbæring av bestillingen. Dette innebærer at lossing ved leveranse innbefatter varens forflytning fra transportkjøretøy til en plass innenfor transportkjøretøyets rekkevidde. For varer som leveres med vanlig lastebil med løftelem bak skjer lossing med en jekketralle. For varer som krever kranbilslevering er rekkevidden maks 10 meter.
Polhus samarbeider med kjente spedisjonsfirmaer som garanterer raske leveranser over hele Norge. Polhus samarbeider med ulike spedisjonsfirmaer ut i fra hvor i landet bestillingen skal leveres.
Det er kun produkter som krever en kranbilslevering som blir levert med kranbil. En del av våre produkter er såkalte smart packages og kan derfor leveres med vanlig lastebil med løftelem bak. Det er Polhus som avgjør om bestillingen din krever en kranbilslevering eller om den blir levert som en smart package. Om dere ønsker informasjon om hva slags kjøretøy som leverer din bestilling er det bare å ta kontakt med kundeservice.
Garanti
Polhus AB er ansvarlig for feil eller skader som oppdages i forbindelse med at produktene pakkes opp. Deler som var skadet ved mottak, erstattes med nye uten kostnad. Muggskader på grunn av feilaktig oppbevaring hos kunde eller etter at byggesettet er montert inngår ikke i garantien. Følgekostnader som oppstår på grunn av at en del er skadet, har feil eller mangler, erstattes ikke.
Det finnes et antall ulike varianter av huset. Bildene på hjemmesiden skal ses som illustrasjoner eller eksempler og kan avvike fra manualer og tegninger. Tegningene på hjemmesiden gjelder generelt, men vi forbeholder oss retten til endringer. Posisjonsangivelsene kan variere mellom de ulike produksjonene. Den originale tegningen for akkurat ditt hus medfølger i husleveransen. Ta utgangspunkt kun i de medfølgende tegningene.
Merk at det er ytterst viktig å spare på pakkedokumentet som følger med leveransen. Dokumentet angir produksjonsdato og navnene på de som har pakket og utført kvalitetskontroll. Ved en eventuell reklamasjon eller komplettering trenger vi opplysningene på dokumentet for å finne de rette delene!
Vennligst les under om fremgangsmåten ved en eventuell reklamasjon.
Reklamasjon
Våre produkter er laget av kvalitetssortert tre levert av Nordens ledende sager. Før det forlater fabrikken kontrolleres alle pakker med henblikk på kvalitet og fuktighetsinnhold. Til tross for dette kan det noen ganger oppstå at deler av produktet ikke oppfyller våre kvalitetskrav og du som kunde må da reklamere på deler av produktet. Det er viktig at vi kan utbedre eventuelle skader så raskt som mulig. En velholdt og oversiktlig reklamasjonsbehandling er en garanti for at du blir fornøyd og ønsker å handle hos oss igjen. For å kunne hjelpe deg så raskt som mulig er det viktig at vi får all nødvendig informasjon slik at vi vet hvilke/hvilken del/deler reklamasjonen gjelder.
Garanti- og reklamasjonskrav
For å muliggjøre effektiv håndtering av eventuelle garanti- og reklamasjonskrav bør slike krav inkludere følgende informasjon:
Huspakkens ID-nummer. Alle våre huspakker har egne betegnelser som er angitt på pakkens emballasje, ofte på klistrelapper. ID-nummeret begynner ofte på bokstavene POL etterfulgt av en nummerbetegnelse.
Hustype som inneholder navn på huset, størrelse i kvadratmeter og tømmertykkelse
Ved ødelagte vinduer eller vinduskarmer skal det også angis type vindu, om det er 2-glass eller 3-glass vindu
Årsak og beskrivelse av garantikravet/reklamasjonen (fortrinnsmessig som løpende beskrivende tekst)
Posisjonsnummeret til den skadede delen. Alle deler er oppført i husets manual med en betegnelse som f.eks. Pos 005.
Antall av den aktuelle delen som reklameres på, f.eks. 2 stk. av 12 stk. reklameres.
Bilder av de ødelagte delene eller gjeldende problem.
Dersom garantikravet/reklamasjonen gjelder manglende deler, må riktig leveringsadresse for nye deler oppgis.
Registrer ditt garantikrav eller reklamasjon/retur på polhus.no/claims
Begrensninger
Følgende utgjør normalt ikke mangel etter forbrukerkjøpsloven, og dekkes heller ikke av våre garantiforpliktelser:
Naturlige fargeendringer i treet og variasjoner i treet som ikke påvirker levetiden.
Deler som er behandlet eller satt sammen.
Kvister på deler som ikke er bærende eller på annen måte påvirker bygningens stabilitet.
Små, ikke-kontinuerlige sprekker eller sprekker og kvister i treverket som ikke påvirker byggets konstruksjon eller stabilitet.
Gulvbord med dimensjoner under 22 mm regnes som undergulv. Det kan være små hull, kvister eller sprekker.
Tvinnet treverk som fortsatt kan brukes og monteres.
Takplater som har delvis kant, små hull og/eller kvister, eller uhøvlede områder.
Ved dårlig trebehandling.
Reklamasjoner etter at huset er montert feilaktig eller om grunnmuren er feil utført.
Dersom det er gjort endringer på bygget utover det som er angitt i monteringsanvisningen.
Ekstra monterte vinduer og dører som ikke er kjøpt hos Polhus.
Dersom bygget er malt med svart maling eller behandlet med mørk lasering, kan det oppstå unormalt store sprekker i soleksponerte værlinjer.
Eventuelle reservedeler leveres alltid ubehandlet.
Polhus forbeholder seg retten til å foreta tekniske endringer på produktet fortløpende.
Garanti
Polhus AB er ansvarlige for feil eller skader som oppdages i forbindelse med at produktene pakkes opp. Skadede deler erstattes med nye uten kostnad